Főoldal
Webshop
Rólunk
Elérhetőség
Vásárlási információk
Sommer
GY.I.K
English
KOSÁR:
Az Ön kosara üres
Belépés Elfelejtett jelszó Regisztráció
Lakossági Ipari Szervíz
Webshop Elérhetőség Ajánlatkérés Sommer Cikkek, tanulmányok AKCIÓ!!!
Főoldal » Vásárlási információk
Vásárlási információk
Vásárlási információk és feltételek

 

 

Webáruházunk használata:
Webáruházunkban a vásárláshoz regisztráció szükséges, melynek során meg kell adni egy felhasználó nevet és egy jelszót.
A megrendelés teljesítéséhez, illetve a kézbesítéshez a pontos adatok megadása szükséges. A regisztrációt követően azonnal be tud jelentkezni a rendelés megtételéhez az előzőleg megadott felhasználó névvel és jelszóval.
A regisztrációt követően egy visszaigazolást küldünk a megadott e-mail címére a regisztrációs adatokkal. A regisztrációját nem kell megerősítenie e-mailben, a megadott adatokkal azonnal be tud lépni az áruházba.

A webáruházban bejelentkezés illetve regisztráció nélkül is tud böngészni és termékeket a kosarába tenni, viszont a vásárláshoz és a rendelés feladásához be kell jelentkeznie.

 

A vásárlás folyamata:

A kiválasztott termékeket a "KOSÁRBA" gombra kattintva teheti a kosarába. A kosárban lévő termékek darabszámát módosíthatja vagy törölheti a kosárból.

A rendelés feladásához a jobb felső sarokban található "Kosár" gombra kattintva ellenőrizheti annak tartalmát (itt még módosíthat), majd a "PÉNZTÁR" gombbal tovább léphet. Ha nincs bejelentkezve akkor a "Bejelentkezés/Regisztráció" oldalra érkezik, ahol be kell jelentkeznie. Ha már be van jelentkezve, akkor megjelennek az Ön személyes adata, amit regisztrációkor adott meg. Adja meg a szállítási címet, majd válassza ki a fizetés Önnek legmegfelelőbb módját.

A megrendelés jóváhagyása előtt még egyszer ellenőrizze le a megrendelt termékeket és a darabszámokat.A megrendeléséhez megjegyzést is fűzhet. Itt mindenképpen jelezze, ha már van folyamatban lévő rendelése (különben nem tudjuk garantálni az egyszeri szállítási költséget). Ide írhatja, ha pl. a szállítási hely speciális megközelítést kíván, ha a házba való bejutáshoz kaputelefon szükséges.

A "Rendelés jóváhagyása" gombra kattintva véglegesítheti megrendelését.

 

A sikeres rendelés végén a honlap ezt jelzi Önnek, de erről automatikusan generált e-mailben visszaigazolást is kap fél órán belül. Ez a visszaigazoló e-mail tartalmazza Rendelési számot - amire később hivatkozni tud, amennyiben ügyfélszolgálatunkhoz fordul megrendelése ügyében és minden szükséges adatot, ami az átutaláshoz/utánvéthez kell.

Ha átutalást (előreutalást) választott, akkor az összeg számlánkon történő jóváírásáról és a küldemény aznapi feladásáról e-mailben tájékoztatjuk. Előreutalásos rendelését, a termék(ek) foglalását - külön kérés hiányában - 8 munkanapig tartjuk fent. 8 munkanap elteltével, amennyiben az utalás nem érkezett meg, vagy ennek elmaradásának okát nem jelzi, rendelését érvénytelenítjük, a készletfoglalást megszüntetjük. Az áruházban feltüntetett árak érvényes (bruttó) fogyasztói árak.

Ha bármilyen technikai kérdése merülne fel, vagy nem sikerül a rendelést leadnia, akkor telefonon is szívesen állunk rendelkezésére.

 

 

Szállításra vonatkozó adatok:

 

Szállító cég:

A megrendelt küldeményeket a DPD Hungária Kft. juttatja el Önhöz, az Ön által megadott szállítási címre (postafiók címre nem kézbesítünk).

 

DPD Hungária Kft.

Központi telefonszám:06-40-100-373

 

A szállító cég csak munkanapokon 8-17 óra között végzi a szállítást.

 

Szállítási díjak:

Ha a berendezés beszerelést a Bentonit 94 Bt. végzi, akkor nem számítunk fel kiszállítási díjat. Abban az esetben, viszont ha a Vásárló nem a Bentonit 94 Bt.-vel végezteti  a berendezés telepítését akkor az alábbi szállítási díjak érvényesek:

Magyarország területén előreutalás vagy bankkártyás fizetés esetén mindössze 2.490 Ft, utánvét esetén pedig 2.890 Ft a kiszállítás díja.

 

Szállítási mód-vállalt határidő:

Normál szállítás esetén, a munkanapokon 13:00 óráig leadott megrendelést, a követő 2. munkanap végéig megkíséreljük házhoz szállítani, a megadott szállítási címre.

 

A DPD a munkanapon 13:00 óráig leadott megrendeléseket követő munkanapon veszi át a csomagot és azt a felvételt követő munkanapon 8-17 óra között szállítja az Ön által megadott címre, előzetes egyeztetés nélkül. Kérjük, hogy olyan szállítási címet jelöljön meg a megrendelésnél, ahol Ön napközben is elérhető.

 

A küldemény feladását követően e-mailben megkapja a kiszállítási értesítőt és a 14 számjegyű csomagazonosító számot. A csomagazonosító szám segítségével érdeklődhet a csomag hollétéről a DPD Ügyfélszolgálatán a 06-40-100-373 telefonszámon 8-18 óra között. A csomagküldő szolgálatot az alábbi weblapon is elérheti: http://www.dpd.com/hu .

 

A már feladott küldemények hollétéről, átvételéről a DPD-nél kell érdeklődni, egyeztetni.

Házhoz szállítással történő rendelés esetén átvételkor ellenőrizze a csomag sértetlenségét. Rendkívül ritkán fordul elő, de ha mégis sérült lenne a küldemény, kérjük vetessen fel jegyzőkönyvet a futárral, melyben fel kell tüntetni az esetlegesen sérült termékeket is. A jegyzőkönyv hiányában sem a DPD, sem mi nem tudunk a sérült csomaggal kapcsolatos reklamációt elfogadni. Megértésüket és együttműködésüket köszönjük.

 

 

 

Megrendelés módosítása, törlése
A megrendelés jóváhagyása után elektronikusan a megrendelés már nem törölhető. A megrendelés visszavonását a Vásárló az
p.zsolt@palinkaskapu.hu elektronikus levelezési címen illetve a 06-46-505-455 telefonszámon vagy a 06-46-505-456 telefax számon teheti meg.

Amennyiben az elektronikus megrendelés regisztrálást követően a rendelkezésre álló készletek mennyisége nem teszi lehetővé szállító részéről a leadott megrendelés megfelelő teljesítését, úgy jogosult a megrendelést törölni, melyről tájékoztatnia kell a megrendelőt.

 

 

 

Fizetésre vonatkozó információk:

 - személyes átvételre bemutató termünkben van lehetőség, kizárólag előre egyeztetett időpontban 

Bentonit 94 Bt/Pálinkás KapuCentrum

3526 Miskolc, Szentpéteri kapu 62.

Telefon: 46/505-455, 20/9676-045

e-mail: p.tibor@palinkaskapu.hu

 - banki átutalással, a legolcsóbban. A banki átutalás előreutalást jelent, melyhez - kérésre - elküldjük a kiállított  számlát faxon, vagy e-mailben. Ez alapján tud utalni. Az Ön küldeménye az összeg jóváírásának napján feladásra kerül.

  - bankkártyás fizetéssel, a K&H Bank rendszerének használatával. Felhívjuk figyelmét, hogy bankkártyájának adatait kizárólag a K&H Bank kezeli, mi nem látjuk azokat - ezáltal is növelve a tranzakció biztonságát. Ha az összeg jóváírása 13 óráig megtörténik, akkor az Ön küldeménye a következő munkanapon feladásra kerül.

  - utánvéttel a leggyorsabban: a 13:00-ig beérkező megrendeléseket a következő munkanapon feladjuk, így a megrendelt termék a megrendelését követő második munkanapon Önnél lesz.

 

 

 

Garancia, jótállás:
Cégünk minden vásárlásról a hatályos jogszabályoknak megfelelő ÁFÁ-s számlát állít ki, mely a legtöbb esetben egyben jótállási jegyként is szolgál. A 151 / 2003 (IX.22) Kormányrendelet alapján a cégünk által forgalmazott termékekre az itt leírt feltételek mellett 12 hónap jótállást vállalunk. Ön a jótállási igényét a vásárolt termékhez mellékelt eredeti számlával érvényesítheti, ezért kérjük, hogy ezt gondosan őrizze meg. A jótállási felelősséget kizáró feltételek: helytelen szállítás, tárolás, erőszakos külső behatás, elemi csapás (pl.: villámcsapás, túlfeszültség) okozta rongálódás, szakszerűtlen kezelés, poros, nedves környezetben való használat (a nem kültérre tervezett termékek esetén), bármilyen nem a Bentonit 94 Bt. által végzett beavatkozás, javítás, bővítés, átalakítás, vagy természetes elhasználódás. Kizárólag új, garanciális termékek kerülnek értékesítésre. Csak bizonyítottan hibás termék kerül kicserélésre. Kérjük, a küldemény átvételekor a futár előtt győződjön meg a csomagolás sértetlenségéről. A küldemény bármilyen feltételezett sérülése esetén vetessen fel jegyzőkönyvet a futárral a reklamáció, kárrendezés céljából és ezt haladéktalanul jelezze felénk is. A jótállási időtartam a vásárlás napjával kezdődik. A termék javítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a szervizben töltött idővel. A termék vagy jelentős részének cseréje esetén a jótállás időtartama a kicserélt termék (jelentős része) tekintetében újra kezdődik. A vásárló az észlelt hibát cégünk felé a legrövidebb időn belül köteles írásban (e-mailben) jelezni, amennyiben ezt elmulasztja, az ebből adódó károk a vevőt terhelik.A garancia érvényesítésének helye a Bentonit 94 Bt. 3526 Miskolc, Szentpéteri kapu 62./e-mail: p.zsolt@palinkaskapu.hu, telefon: 46/505-455, fax: 46/505-456 alatt érvényesíthető nyitvatartási időben.

 

Egyéb tudnivalók: Ha a termék a vásárlástól számított 3 napon belül, szakszerű üzembehelyezés és kezelés mellett meghibásodott, Ön kérheti annak azonos típusú új termékre való cseréjét. Ha a cserére nincs lehetőség, úgy a vásárlási szerződéstől elállhat és a vételárat kérheti vissza.

 

Adatvédelemmel kapcsolatos információk:

Cégünk számára kiemelt fontosságú cél webshopunk látogatói által rendelkezésre bocsátott személyes adatok védelme, a látogatók információs önrendelkezési jogának biztosítása. A látogatók személyes adatait bizalmasan, a hatályos jogszabályi előírásokkal összhangban kezeljük, gondoskodunk azok biztonságáról, megtesszük az ehhez szükséges technikai és szervezési intézkedéseket.

Regisztrációkor kizárólag a rendeléshez feltétlenül szükséges adatokat kérjük. Regisztráció során a látogató kérheti hírlevélre való regisztrációját is. Hírlevelünket kizárólag a feliratkozottaknak küldjük el. Minden egyes kiküldött hírlevél tartalmaz leiratkozó linket is. Semmilyen körülmények között nem adunk ki harmadik félnek sem vásárlói, sem hírlevél-olvasói adatokat.

Regisztrált ügyfeleinknek semmikor, semmilyen kéretlen /spam/ levelet nem küldünk. Regisztrált ügyfeleink kizárólag a regisztrációhoz és a rendeléshez feltétlenül szükséges leveleket kapnak.

A megrendelések kiszállítása érdekében a Bentonit 94 Bt. a következő adatokat bocsátja a Szállító, illetve a Szállító Megbízottja rendelkezésére: · Átvevő neve (Szállítási címből) · Cég neve (Szállítási címből) · A teljes Szállítási cím · A megrendelés összege szállítási díjjal együtt (utánvétes megrendelés esetén) · Megrendelő telefonszáma és egyéb elérhetősége.

 

Rendelés leadása - Online szerződéskötés   A Bentonit 94 Bt. ezúton tájékoztatja, hogy a leadott rendeléseket külön azonosítószámon rögzíti rendszerében. A későbbiekben a rendelés leadása visszakereshető, és a rendelés leadásának ténye bizonyítható. Az online szerződést (megrendelést) kizárólag magyar nyelven fogadjuk el. 

 

 

Személyes adatok módosítása
Megadott személyes adatait a Vásárló módosíthatja a

  • p.zsolt@palinkaskapu.hu címen cégünk felé jelezve,vagy
  • weboldalunkon a bejelentkezést követően a „Regisztráció"-ra kattintva a Bejelentkezés/Regisztráció oldalon.

A regisztráció törlése
A regisztráció törlését a regisztráló a p.zsolt@palinkaskapu.hu  elektronikus levélcímen, illetve a Pálinkás KapuCentrum telefonos ügyfélszolgálatán, a 06-46-505-455 telefonszámán kérheti

 

A vásárlástól való elállás joga, módja, következményei

Amennyiben a termék házhoz szállítása után kíván a vásárlástól elállni, azt a következő módon teheti meg:A vásárló, az áru átvételét követő 8 munkanapon belül, indoklás nélkül elállhat a vásárlástól. Ennek módjáról a Távollevők között kötött szerződésekről szóló, 17/1999. (II.5.) számú kormányrendelet rendelkezik. A fogyasztó az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. A terméket eredeti, sértetlen állapotban kell a számlával együtt visszajuttatnia címünkre. A Bentonit 94 Bt. kizárólag új állapotú (sérülésmentes, hiánytalan tartalmú) termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat megtéríteni. A vásárló viseli az ellálási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. Kollégáink gondoskodnak a visszaszállítás bonyolításáról, ügyfelünk ilyen irányú igényét ügyfélszolgálatunkon jelezhetik, vagy a p.zsolt@palinkaskapu.hu e-mail címen kérhet felvilágosítást, illetve segítséget. Ennek elmulasztása esetén nem áll módunkban a csomagot átvenni. Kérjük mindenképpen vegye fel kollégáinkkal a kapcsolatot a visszaszállítás lebonyolítása érdekében.

Amennyiben a visszaküldött csomag megfelel a fenti feltételeknek, a Bentonit 94 Bt. kötelezettséget vállal arra, hogy a vételárat a hatályos jogszabályokban rögzítetteknek megfelelően, a csomag átvételét követő 30 napon belül hiánytalanul visszautalja a vásárló részére.

 

Idevonatkozó rendeletek:
17/1999. Kormányrendeletben az elállás jogáról:

"... 4. § (1) A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat. (2) A fogyasztó az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette, szolgáltatás nyújtása esetében pedig, amikor a szerződést megkötötte, feltéve, hogy a gazdálkodó szervezet a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének eleget tett. (3) Ha a gazdálkodó szervezet nem tesz eleget a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének, a fogyasztó az elállás jogát az áru átvételének napjától, szolgáltatás nyújtása esetében pedig a szerződés megkötésének napjától számított három hónapon belül gyakorolhatja. (4) Ha a 3. § szerinti tájékoztatásra a (3) bekezdésben meghatározott három hónapon belül sor kerül, a fogyasztó számára az elállásra nyitva álló nyolc munkanapos határidő attól a naptól kezdődik, amikor a tájékoztatót kézhez kapta. (5) A gazdálkodó szervezet köteles a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni. A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. A gazdálkodó szervezet azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. ..."

17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről

A Kormány a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (a továbbiakban: Fvtv.) 55. §-ának e) pontjában foglalt felhatalmazás alapján a következőket rendeli el: 1. § (1) A rendelet hatálya arra a szerződésre terjed ki, amelyet gazdálkodó szervezet vagy magyarországi fióktelepe útján külföldi székhelyű vállalkozás (a továbbiakban együtt: gazdálkodó szervezet) és fogyasztó köt egymással a gazdálkodó szervezet áruértékesítő, illetve szolgáltató tevékenységi körében kizárólag egy vagy több távközlő eszköz használata útján (távollevők között kötött szerződés). (2) A rendelet akkor alkalmazható, ha külön jogszabály a rendelet hatálya alá tartozó szerződésről eltérően nem rendelkezik. (3) A rendelet hatálya nem terjed ki: a) a pénzügyi szolgáltatási és a kiegészítő pénzügyi szolgáltatási, a biztosítási és a biztosításközvetítői, a befektetési szolgáltatási és a kiegészítő befektetési szolgáltatási tevékenységgel kapcsolatos szerződésre, valamint az önkéntes kölcsönös biztosító pénztári és a nyugdíjpénztári szolgáltatásokkal kapcsolatos szerződésre; b) automatából történő értékesítésre; c) nyilvános távbeszélő állomás igénybevétele útján a távbeszélő szolgáltatást nyújtó szervezettel kötött szerződésre; d) az építési szerződésre; e) ingatlan tulajdonjogának vagy ingatlanra vonatkozó más jog megszerzésére irányuló szerződésekre, kivéve a bérleti szerződést; f) az árverésen kötött szerződésre. (4) A mindennapi fogyasztásra szolgáló áruk rendszeres házhoz szállítására vonatkozó szerződésre kizárólag a 7. § (2)-(3) bekezdése, a 8-11. § alkalmazható, az utazási szerződésre és az ingatlanok időben megosztott használati jogának megszerzésére irányuló szerződésre pedig kizárólag a 9. § alkalmazható. (5) E rendelet alkalmazásában távközlő eszköz: bármely eszköz, amely alkalmas a felek távollétében - szerződés megkötése érdekében - szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, az automata hívókészülék, a rádió, a videotelefon, videotex (mikroszámítógép képernyővel) billentyűzettel vagy érintőképernyővel, az elektronikus levél (e-mail), a távmásoló (telefax) és a televízió. 2. § (1) A gazdálkodó szervezet a szerződés megkötése előtt kellő időben köteles a fogyasztót tájékoztatni: a) a gazdálkodó szervezet cégnevéről (nevéről), székhelyéről (lakóhelyéről), a külön jogszabályban meghatározott nyilvántartásba vételi számáról, adószámáról és telefonszámáról; b) a szerződés tárgyának lényeges tulajdonságairól; c) az ellenszolgáltatásról, beleértve az ellenszolgáltatáshoz kapcsolódó egyéb fizetési kötelezettséget is; d) szükség szerint a szállítás költségéről; e) a fizetés, a szállítás vagy a teljesítés egyéb feltételeiről; f) az elállás jogáról (4-5. §); g) a távközlő eszköz használatának díjáról, ha azt az alapdíjtól eltérően állapítják meg; h) az ajánlati kötöttség idejéről; i) a szerződés legrövidebb időtartamáról olyan esetben, amikor a szerződésben foglaltak teljesítésére folyamatosan vagy ismétlődően kerül sor. (2) A gazdálkodó szervezet az (1) bekezdés szerinti tájékoztatási kötelezettségnek egyértelműen, közérthetően és pontosan, az igénybe vett távközlő eszköznek megfelelő módon köteles eleget tenni. (3) Ha a gazdálkodó szervezet telefonon tesz szerződéskötésre ajánlatot a fogyasztónak, annak kezdetekor köteles közölni legalább cégnevét (nevét), székhelyét (lakóhelyét) és telefonszámát, valamint a fogyasztó figyelmét kifejezetten fel kell hívnia szerződéskötésre irányuló szándékára. 3. § (1) A gazdálkodó szervezet köteles a fogyasztót a szerződés megkötése előtt kellő időben, de legkésőbb a szerződés megkötésekor a 2. § (1) bekezdésének a)-f) pontjában foglaltakról írásbeli tájékoztatóval vagy más, a szóbeli tájékoztatást megerősítő dokumentummal (a továbbiakban együtt: írásbeli tájékoztató) ellátni. (2) Az írásbeli tájékoztatónak az (1) bekezdésben előírtakon felül tartalmaznia kell: a) a 4. § szerinti elállási jog gyakorlásának feltételeit, módját és következményeit, ideértve a 4. § (5) bekezdésében, a 6. §-ban és a 7. § (3) bekezdésében foglaltakat, továbbá azt az esetet is, amikor a fogyasztót az 5. § alapján az elállás joga nem illeti meg; b) a gazdálkodó szervezet azon telephelye (fiókja) vagy egyéb szervezeti egysége címét, ahol a fogyasztó kifogásait érvényesítheti; c) a szavatosság, illetve a jótállás feltételeit, valamint a teljesítést követően igénybe vehető kiegészítő szolgáltatás (alkatrészellátás, javítószolgálat) biztosítását; d) a szerződés megszüntetésének lehetőségét, ha az határozatlan időre szól, vagy tartama az egy évet meghaladja. (3) Az (1)-(2) bekezdésben foglaltak nem alkalmazhatóak távközlő eszköz útján egyetlen alkalommal nyújtott olyan szolgáltatás esetében, amelynek ellenértékét a távközlő eszköz üzemeltetője részére kell megfizetni. A fogyasztót azonban ilyen esetben is tájékoztatni kell a gazdálkodó szervezet (2) bekezdés b) pontjában meghatározott címéről. 4. § (1) A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat. (2) A fogyasztó az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette, szolgáltatás nyújtása esetében pedig, amikor a szerződést megkötötte, feltéve, hogy a gazdálkodó szervezet a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének eleget tett. (3) Ha a gazdálkodó szervezet nem tesz eleget a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének, a fogyasztó az elállás jogát az áru átvételének napjától, szolgáltatás nyújtása esetében pedig a szerződés megkötésének napjától számított három hónapon belül gyakorolhatja. (4) Ha a 3. § szerinti tájékoztatásra a (3) bekezdésben meghatározott három hónapon belül sor kerül, a fogyasztó számára az elállásra nyitva álló nyolc munkanapos határidő attól a naptól kezdődik, amikor a tájékoztatót kézhez kapta. (5) A gazdálkodó szervezet köteles a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni. A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. A gazdálkodó szervezet azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. 5. § A felek eltérő megállapodása hiányában a fogyasztó nem gyakorolhatja a 4. § szerinti elállási jogot a) szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében, ha a nyolc munkanapos elállási határidő lejárta előtt a gazdálkodó szervezet a teljesítést a fogyasztó beleegyezésével megkezdte; b) olyan áru értékesítése, illetve szolgáltatás nyújtása esetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac gazdálkodó szervezet által nem irányítható ingadozásától függ; c) olyan áru értékesítése esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza vagy gyorsan romlandó; d) hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépi szoftver példányára vonatkozó szerződés esetében, ha a csomagolást a fogyasztó felbontotta; e) hírlap, folyóirat és időszaki lap terjesztésére vonatkozó szerződés esetében; f) szerencsejáték-szerződés esetében. 6. § (1) Ha az áru árát vagy a szolgáltatás díját részben vagy egészben a gazdálkodó szervezet által nyújtott kölcsön [Fvtv. 2. § d) pont] fedezi, a fogyasztó 4. § szerinti elállási jogának gyakorlása a fogyasztási kölcsönszerződést is felbontja. (2) A fogyasztó a gazdálkodó szervezetnek a fogyasztási kölcsönszerződés felbontásából eredő kárát nem köteles megtéríteni, és tőle kamat vagy egyéb költség sem követelhető. A gazdálkodó szervezet azonban követelheti a fogyasztótól a kölcsönszerződés megkötéséből eredő kárának megtérítését, feltéve, hogy a kölcsönszerződésben ezt a kár elemeinek és összegszerűségének meghatározásával kifejezetten kikötötte, és a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének eleget tett. (3) Az (1)-(2) bekezdésben foglaltakat kell megfelelően alkalmazni, ha az áru árát vagy a szolgáltatás díját részben vagy egészben harmadik személy által nyújtott fogyasztási kölcsön (a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 1996. évi CXII. törvény 2. számú melléklete III. 5. pont) fedezi, feltéve, hogy a fogyasztási kölcsönszerződés a pénzügyi intézmény és a gazdálkodó szervezet előzetes megállapodásán alapul. A gazdálkodó szervezet köteles a fogyasztó elállásáról a pénzügyi intézményt haladéktalanul értesíteni. 7. § (1) A felek eltérő megállapodása hiányában a gazdálkodó szervezet a fogyasztótól kapott felszólítás kézhezvételétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre. (2) Ha a gazdálkodó szervezet a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a fogyasztót haladéktalanul tájékoztatni, valamint a fogyasztó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése a gazdálkodó szervezetet nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól. (3) Ha a gazdálkodó szervezet a szerződésben meghatározott módon helyettesítő áruval, illetve szolgáltatással teljesít, a 4. § szerinti elállási jog gyakorlása folytán az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a gazdálkodó szervezetet terhelik. A költségek viseléséről, valamint a megfelelően helyettesítő áruval, illetve szolgáltatással történő teljesítésről a gazdálkodó szervezet egyértelműen és pontosan köteles a fogyasztót tájékoztatni. 8. § (1) A gazdálkodó szervezet nem követelhet a fogyasztótól ellenszolgáltatást, ha olyan árut értékesít, illetve olyan szolgáltatást nyújt, amelyet korábban a fogyasztó nem rendelt meg. (2) A fogyasztó nyilatkozatának elmulasztása esetén sem lehet vélelmezni a gazdálkodó szervezet ajánlatának - hallgatólagos - elfogadását. 9. § (1) A fogyasztó kifejezett hozzájárulása szükséges ahhoz, hogy a gazdálkodó szervezet a szerződéskötés céljából automata hívókészüléket, illetve távmásolót (telefaxot) használjon. (2) Ha külön jogszabály eltérően nem rendelkezik, a gazdálkodó szervezet a fogyasztó kifejezett tiltakozásának hiányában használhat olyan, közvetlen kapcsolatot lehetővé tevő távközlő eszközt, amely nem tartozik az (1) bekezdés hatálya alá. 10. § A gazdálkodó szervezetet terheli annak bizonyítása, hogy a rendeletben meghatározott tájékoztatási kötelezettségének eleget tett, a határidők betartására vonatkozó előírásokat megtartotta, valamint a fogyasztó 9. §-ban előírt hozzájárulását beszerezte. 11. § (1) A fogyasztó a rendeletben meghatározott jogáról érvényesen nem mondhat le. (2) A rendeletben foglaltaktól csak a fogyasztó javára lehet eltérni. 12. § (1) Ez a rendelet 1999. március 1-jén lép hatályba, rendelkezéseit csak a hatálybalépését követően kötött szerződésekre kell alkalmazni. (2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a házaló kereskedésről szóló 44/1998. (III. 11.) Korm. rendelet 4. §-ának (1)-(2) bekezdésében a "nyolc napon belül" szövegrész helyébe a "nyolc munkanapon belül" szövegrész lép. (3) Ez a rendelet a Magyar Köztársaság és az Európai Közösségek és azok tagállamai között társulás létesítéséről szóló, Brüsszelben, 1991. december 16-án aláírt Európai Megállapodás tárgykörében, a megállapodást kihirdető 1994. évi I. törvény 3. §-ával összhangban az Európai Parlamentnek és a Tanácsnak a távolban kötött szerződések tekintetében a fogyasztók védelméről szóló 97/7/EK irányelvével összeegyeztethető szabályozást tartalmaz.

« Vissza
Keresés
Webshop
Termékek lakossági célra
Garázskapuk
Garázskapu automatikák
Tolókapu automatikák
Szárnyaskapu automatikák
Fotocellák
Villogó lámpák
Távirányítók, rádióvevők
Kapu vasalatok
Úszókapu
Szárnyaskapu
Központi porszívó rendszerek
Alkatrészek
Motorok, takarító készlet
Termékek ipari célra
Fotocellák
Villogó lámpák
Távirányítók, rádióvevők
Használt termékek
Garázskapuk
Garázskapu automatikák
Tolókapu automatikák
Szárnyaskapu automatikák
Intelligens termékkereső
Segíthetünk jó megoldást találni? Keressük meg együtt az Ön igényeinek valóban megfelelő terméket!
E-ügyfélszolgálat
Főoldal Elérhetőség Oldaltérkép Szállítás Adatvédelmi nyilatkozat Biztonságos fizetés Vásárlási információk 2009© Cikkek ügyfeleinknek