Felolvasó szoftver letöltése Alapértelmezett színséma
Infók a választáshoz>>
Infók a vásárláshoz>>
2020 augusztus
H K Sz Cs P Sz V





1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31





 
Vásárlási információk
Vásárlási információk és feltételek

 

 

Webáruházunk használata:
Webáruházunkban a vásárláshoz regisztráció szükséges, melynek során meg kell adni egy felhasználó nevet és egy jelszót.
A megrendelés teljesítéséhez, illetve a kézbesítéshez a pontos adatok megadása szükséges. A regisztrációt követően azonnal be tud jelentkezni a rendelés megtételéhez az előzőleg megadott felhasználó névvel és jelszóval.
A regisztrációt követően egy visszaigazolást küldünk a megadott e-mail címére a regisztrációs adatokkal. A regisztrációját nem kell megerősítenie e-mailben, a megadott adatokkal azonnal be tud lépni az áruházba.

A webáruházban bejelentkezés illetve regisztráció nélkül is tud böngészni és termékeket a kosarába tenni, viszont a vásárláshoz és a rendelés feladásához be kell jelentkeznie.

 

A vásárlás folyamata:

A kiválasztott termékeket a "KOSÁRBA" gombra kattintva teheti a kosarába. A kosárban lévő termékek darabszámát módosíthatja vagy törölheti a kosárból.

A rendelés feladásához a jobb felső sarokban található "Kosár" gombra kattintva ellenőrizheti annak tartalmát (itt még módosíthat), majd a "PÉNZTÁR" gombbal tovább léphet. Ha nincs bejelentkezve akkor a "Bejelentkezés/Regisztráció" oldalra érkezik, ahol be kell jelentkeznie. Ha már be van jelentkezve, akkor megjelennek az Ön személyes adata, amit regisztrációkor adott meg. Adja meg a szállítási címet, majd válassza ki a fizetés Önnek legmegfelelőbb módját.

A megrendelés jóváhagyása előtt még egyszer ellenőrizze le a megrendelt termékeket és a darabszámokat.A megrendeléséhez megjegyzést is fűzhet. Itt mindenképpen jelezze, ha már van folyamatban lévő rendelése (különben nem tudjuk garantálni az egyszeri szállítási költséget). Ide írhatja, ha pl. a szállítási hely speciális megközelítést kíván, ha a házba való bejutáshoz kaputelefon szükséges.

A "Rendelés jóváhagyása" gombra kattintva véglegesítheti megrendelését.

 

A sikeres rendelés végén a honlap ezt jelzi Önnek, de erről automatikusan generált e-mailben visszaigazolást is kap fél órán belül. Ez a visszaigazoló e-mail tartalmazza Rendelési számot - amire később hivatkozni tud, amennyiben ügyfélszolgálatunkhoz fordul megrendelése ügyében és minden szükséges adatot, ami az átutaláshoz/utánvéthez kell.

Ha átutalást (előreutalást) választott, akkor az összeg számlánkon történő jóváírásáról és a küldemény aznapi feladásáról e-mailben tájékoztatjuk. Előreutalásos rendelését, a termék(ek) foglalását - külön kérés hiányában - 8 munkanapig tartjuk fent. 8 munkanap elteltével, amennyiben az utalás nem érkezett meg, vagy ennek elmaradásának okát nem jelzi, rendelését érvénytelenítjük, a készletfoglalást megszüntetjük. Az áruházban feltüntetett árak érvényes (bruttó) fogyasztói árak.

Ha bármilyen technikai kérdése merülne fel, vagy nem sikerül a rendelést leadnia, akkor telefonon is szívesen állunk rendelkezésére.

 

 

Szállításra vonatkozó adatok:

 

Szállító cég:

A megrendelt küldeményeket a DPD Hungária Kft. juttatja el Önhöz, az Ön által megadott szállítási címre (postafiók címre nem kézbesítünk).

 

DPD Hungária Kft.

Központi telefonszám:06-40-100-373

 

A szállító cég csak munkanapokon 8-17 óra között végzi a szállítást.

 

Szállítási díjak:

Ha a berendezés beszerelést a Bentonit 94 Bt. végzi, akkor nem számítunk fel kiszállítási díjat. Abban az esetben, viszont ha a Vásárló nem a Bentonit 94 Bt.-vel végezteti  a berendezés telepítését akkor az alábbi szállítási díjak érvényesek:

Magyarország területén előreutalás vagy bankkártyás fizetés esetén mindössze 2.490 Ft, utánvét esetén pedig 2.890 Ft a kiszállítás díja.

 

Szállítási mód-vállalt határidő:

Normál szállítás esetén, a munkanapokon 13:00 óráig leadott megrendelést, a követő 2. munkanap végéig megkíséreljük házhoz szállítani, a megadott szállítási címre.

 

A DPD a munkanapon 13:00 óráig leadott megrendeléseket követő munkanapon veszi át a csomagot és azt a felvételt követő munkanapon 8-17 óra között szállítja az Ön által megadott címre, előzetes egyeztetés nélkül. Kérjük, hogy olyan szállítási címet jelöljön meg a megrendelésnél, ahol Ön napközben is elérhető.

 

A küldemény feladását követően e-mailben megkapja a kiszállítási értesítőt és a 14 számjegyű csomagazonosító számot. A csomagazonosító szám segítségével érdeklődhet a csomag hollétéről a DPD Ügyfélszolgálatán a 06-40-100-373 telefonszámon 8-18 óra között. A csomagküldő szolgálatot az alábbi weblapon is elérheti: http://www.dpd.com/hu .

 

A már feladott küldemények hollétéről, átvételéről a DPD-nél kell érdeklődni, egyeztetni.

Házhoz szállítással történő rendelés esetén átvételkor ellenőrizze a csomag sértetlenségét. Rendkívül ritkán fordul elő, de ha mégis sérült lenne a küldemény, kérjük vetessen fel jegyzőkönyvet a futárral, melyben fel kell tüntetni az esetlegesen sérült termékeket is. A jegyzőkönyv hiányában sem a DPD, sem mi nem tudunk a sérült csomaggal kapcsolatos reklamációt elfogadni. Megértésüket és együttműködésüket köszönjük.

 

 

 

Megrendelés módosítása, törlése
A megrendelés jóváhagyása után elektronikusan a megrendelés már nem törölhető. A megrendelés visszavonását a Vásárló az
p.zsolt@palinkaskapu.hu elektronikus levelezési címen illetve a 06-46-505-455 telefonszámon teheti meg.

Amennyiben az elektronikus megrendelés regisztrálást követően a rendelkezésre álló készletek mennyisége nem teszi lehetővé szállító részéről a leadott megrendelés megfelelő teljesítését, úgy jogosult a megrendelést törölni, melyről tájékoztatnia kell a megrendelőt.

 

 

 

Fizetésre vonatkozó információk:

 - személyes átvételre bemutató termünkben van lehetőség, kizárólag előre egyeztetett időpontban 

Bentonit 94 Bt/Pálinkás KapuCentrum

3526 Miskolc, Szentpéteri kapu 62.

Telefon: 46/505-455, 20/9676-045

e-mail: p.tibor@palinkaskapu.hu

 - banki átutalással, a legolcsóbban. A banki átutalás előreutalást jelent, melyhez - kérésre - elküldjük a kiállított  számlát faxon, vagy e-mailben. Ez alapján tud utalni. Az Ön küldeménye az összeg jóváírásának napján feladásra kerül.

  - utánvéttel a leggyorsabban: a 13:00-ig beérkező megrendeléseket a következő munkanapon feladjuk, így a megrendelt termék a megrendelését követő második munkanapon Önnél lesz.

 

 

 

Garancia, jótállás:
Cégünk minden vásárlásról a hatályos jogszabályoknak megfelelő ÁFÁ-s számlát állít ki, mely a legtöbb esetben egyben jótállási jegyként is szolgál. A 151 / 2003 (IX.22) Kormányrendelet alapján a cégünk által forgalmazott termékekre az itt leírt feltételek mellett 12 hónap jótállást vállalunk. Ön a jótállási igényét a vásárolt termékhez mellékelt eredeti számlával érvényesítheti, ezért kérjük, hogy ezt gondosan őrizze meg. A jótállási felelősséget kizáró feltételek: helytelen szállítás, tárolás, erőszakos külső behatás, elemi csapás (pl.: villámcsapás, túlfeszültség) okozta rongálódás, szakszerűtlen kezelés, poros, nedves környezetben való használat (a nem kültérre tervezett termékek esetén), bármilyen nem a Bentonit 94 Bt. által végzett beavatkozás, javítás, bővítés, átalakítás, vagy természetes elhasználódás. Kizárólag új, garanciális termékek kerülnek értékesítésre. Csak bizonyítottan hibás termék kerül kicserélésre. Kérjük, a küldemény átvételekor a futár előtt győződjön meg a csomagolás sértetlenségéről. A küldemény bármilyen feltételezett sérülése esetén vetessen fel jegyzőkönyvet a futárral a reklamáció, kárrendezés céljából és ezt haladéktalanul jelezze felénk is. A jótállási időtartam a vásárlás napjával kezdődik. A termék javítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a szervizben töltött idővel. A termék vagy jelentős részének cseréje esetén a jótállás időtartama a kicserélt termék (jelentős része) tekintetében újra kezdődik. A vásárló az észlelt hibát cégünk felé a legrövidebb időn belül köteles írásban (e-mailben) jelezni, amennyiben ezt elmulasztja, az ebből adódó károk a vevőt terhelik.A garancia érvényesítésének helye a Bentonit 94 Bt. 3526 Miskolc, Szentpéteri kapu 62./e-mail: p.zsolt@palinkaskapu.hu, telefon: 46/505-455 alatt érvényesíthető nyitvatartási időben.

 

Egyéb tudnivalók: Ha a termék a vásárlástól számított 3 napon belül, szakszerű üzembehelyezés és kezelés mellett meghibásodott, Ön kérheti annak azonos típusú új termékre való cseréjét. Ha a cserére nincs lehetőség, úgy a vásárlási szerződéstől elállhat és a vételárat kérheti vissza.

 

Adatvédelemmel kapcsolatos információk:

Cégünk számára kiemelt fontosságú cél webshopunk látogatói által rendelkezésre bocsátott személyes adatok védelme, a látogatók információs önrendelkezési jogának biztosítása. A látogatók személyes adatait bizalmasan, a hatályos jogszabályi előírásokkal összhangban kezeljük, gondoskodunk azok biztonságáról, megtesszük az ehhez szükséges technikai és szervezési intézkedéseket.

Regisztrációkor kizárólag a rendeléshez feltétlenül szükséges adatokat kérjük. Regisztráció során a látogató kérheti hírlevélre való regisztrációját is. Hírlevelünket kizárólag a feliratkozottaknak küldjük el. Minden egyes kiküldött hírlevél tartalmaz leiratkozó linket is. Semmilyen körülmények között nem adunk ki harmadik félnek sem vásárlói, sem hírlevél-olvasói adatokat.

Regisztrált ügyfeleinknek semmikor, semmilyen kéretlen /spam/ levelet nem küldünk. Regisztrált ügyfeleink kizárólag a regisztrációhoz és a rendeléshez feltétlenül szükséges leveleket kapnak.

A megrendelések kiszállítása érdekében a Bentonit 94 Bt. a következő adatokat bocsátja a Szállító, illetve a Szállító Megbízottja rendelkezésére: · Átvevő neve (Szállítási címből) · Cég neve (Szállítási címből) · A teljes Szállítási cím · A megrendelés összege szállítási díjjal együtt (utánvétes megrendelés esetén) · Megrendelő telefonszáma és egyéb elérhetősége.

 

Rendelés leadása - Online szerződéskötés   A Bentonit 94 Bt. ezúton tájékoztatja, hogy a leadott rendeléseket külön azonosítószámon rögzíti rendszerében. A későbbiekben a rendelés leadása visszakereshető, és a rendelés leadásának ténye bizonyítható. Az online szerződést (megrendelést) kizárólag magyar nyelven fogadjuk el. 

 

 

Személyes adatok módosítása
Megadott személyes adatait a Vásárló módosíthatja a

  • p.zsolt@palinkaskapu.hu címen cégünk felé jelezve,vagy
  • weboldalunkon a bejelentkezést követően a „Regisztráció"-ra kattintva a Bejelentkezés/Regisztráció oldalon.

A regisztráció törlése
A regisztráció törlését a regisztráló a p.zsolt@palinkaskapu.hu  elektronikus levélcímen, illetve a Pálinkás KapuCentrum telefonos ügyfélszolgálatán, a 06-46-505-455 telefonszámán kérheti

 

A vásárlástól való elállás joga, módja, következményei

Amennyiben a termék házhoz szállítása után kíván a vásárlástól elállni, azt a következő módon teheti meg:A vásárló, az áru átvételét követő 8 munkanapon belül, indoklás nélkül elállhat a vásárlástól. Ennek módjáról a Távollevők között kötött szerződésekről szóló, 17/1999. (II.5.) számú kormányrendelet rendelkezik. A fogyasztó az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. A terméket eredeti, sértetlen állapotban kell a számlával együtt visszajuttatnia címünkre. A Bentonit 94 Bt. kizárólag új állapotú (sérülésmentes, hiánytalan tartalmú) termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat megtéríteni. A vásárló viseli az ellálási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. Kollégáink gondoskodnak a visszaszállítás bonyolításáról, ügyfelünk ilyen irányú igényét ügyfélszolgálatunkon jelezhetik, vagy a p.zsolt@palinkaskapu.hu e-mail címen kérhet felvilágosítást, illetve segítséget. Ennek elmulasztása esetén nem áll módunkban a csomagot átvenni. Kérjük mindenképpen vegye fel kollégáinkkal a kapcsolatot a visszaszállítás lebonyolítása érdekében.

Amennyiben a visszaküldött csomag megfelel a fenti feltételeknek, a Bentonit 94 Bt. kötelezettséget vállal arra, hogy a vételárat a hatályos jogszabályokban rögzítetteknek megfelelően, a csomag átvételét követő 30 napon belül hiánytalanul visszautalja a vásárló részére.

 

Idevonatkozó rendeletek:
17/1999. Kormányrendeletben az elállás jogáról:

"... 4. § (1) A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat. (2) A fogyasztó az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette, szolgáltatás nyújtása esetében pedig, amikor a szerződést megkötötte, feltéve, hogy a gazdálkodó szervezet a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének eleget tett. (3) Ha a gazdálkodó szervezet nem tesz eleget a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének, a fogyasztó az elállás jogát az áru átvételének napjától, szolgáltatás nyújtása esetében pedig a szerződés megkötésének napjától számított három hónapon belül gyakorolhatja. (4) Ha a 3. § szerinti tájékoztatásra a (3) bekezdésben meghatározott három hónapon belül sor kerül, a fogyasztó számára az elállásra nyitva álló nyolc munkanapos határidő attól a naptól kezdődik, amikor a tájékoztatót kézhez kapta. (5) A gazdálkodó szervezet köteles a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni. A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. A gazdálkodó szervezet azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. ..."

17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről

A Kormány a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (a továbbiakban: Fvtv.) 55. §-ának e) pontjában foglalt felhatalmazás alapján a következőket rendeli el: 1. § (1) A rendelet hatálya arra a szerződésre terjed ki, amelyet gazdálkodó szervezet vagy magyarországi fióktelepe útján külföldi székhelyű vállalkozás (a továbbiakban együtt: gazdálkodó szervezet) és fogyasztó köt egymással a gazdálkodó szervezet áruértékesítő, illetve szolgáltató tevékenységi körében kizárólag egy vagy több távközlő eszköz használata útján (távollevők között kötött szerződés). (2) A rendelet akkor alkalmazható, ha külön jogszabály a rendelet hatálya alá tartozó szerződésről eltérően nem rendelkezik. (3) A rendelet hatálya nem terjed ki: a) a pénzügyi szolgáltatási és a kiegészítő pénzügyi szolgáltatási, a biztosítási és a biztosításközvetítői, a befektetési szolgáltatási és a kiegészítő befektetési szolgáltatási tevékenységgel kapcsolatos szerződésre, valamint az önkéntes kölcsönös biztosító pénztári és a nyugdíjpénztári szolgáltatásokkal kapcsolatos szerződésre; b) automatából történő értékesítésre; c) nyilvános távbeszélő állomás igénybevétele útján a távbeszélő szolgáltatást nyújtó szervezettel kötött szerződésre; d) az építési szerződésre; e) ingatlan tulajdonjogának vagy ingatlanra vonatkozó más jog megszerzésére irányuló szerződésekre, kivéve a bérleti szerződést; f) az árverésen kötött szerződésre. (4) A mindennapi fogyasztásra szolgáló áruk rendszeres házhoz szállítására vonatkozó szerződésre kizárólag a 7. § (2)-(3) bekezdése, a 8-11. § alkalmazható, az utazási szerződésre és az ingatlanok időben megosztott használati jogának megszerzésére irányuló szerződésre pedig kizárólag a 9. § alkalmazható. (5) E rendelet alkalmazásában távközlő eszköz: bármely eszköz, amely alkalmas a felek távollétében - szerződés megkötése érdekében - szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, az automata hívókészülék, a rádió, a videotelefon, videotex (mikroszámítógép képernyővel) billentyűzettel vagy érintőképernyővel, az elektronikus levél (e-mail), a távmásoló (telefax) és a televízió. 2. § (1) A gazdálkodó szervezet a szerződés megkötése előtt kellő időben köteles a fogyasztót tájékoztatni: a) a gazdálkodó szervezet cégnevéről (nevéről), székhelyéről (lakóhelyéről), a külön jogszabályban meghatározott nyilvántartásba vételi számáról, adószámáról és telefonszámáról; b) a szerződés tárgyának lényeges tulajdonságairól; c) az ellenszolgáltatásról, beleértve az ellenszolgáltatáshoz kapcsolódó egyéb fizetési kötelezettséget is; d) szükség szerint a szállítás költségéről; e) a fizetés, a szállítás vagy a teljesítés egyéb feltételeiről; f) az elállás jogáról (4-5. §); g) a távközlő eszköz használatának díjáról, ha azt az alapdíjtól eltérően állapítják meg; h) az ajánlati kötöttség idejéről; i) a szerződés legrövidebb időtartamáról olyan esetben, amikor a szerződésben foglaltak teljesítésére folyamatosan vagy ismétlődően kerül sor. (2) A gazdálkodó szervezet az (1) bekezdés szerinti tájékoztatási kötelezettségnek egyértelműen, közérthetően és pontosan, az igénybe vett távközlő eszköznek megfelelő módon köteles eleget tenni. (3) Ha a gazdálkodó szervezet telefonon tesz szerződéskötésre ajánlatot a fogyasztónak, annak kezdetekor köteles közölni legalább cégnevét (nevét), székhelyét (lakóhelyét) és telefonszámát, valamint a fogyasztó figyelmét kifejezetten fel kell hívnia szerződéskötésre irányuló szándékára. 3. § (1) A gazdálkodó szervezet köteles a fogyasztót a szerződés megkötése előtt kellő időben, de legkésőbb a szerződés megkötésekor a 2. § (1) bekezdésének a)-f) pontjában foglaltakról írásbeli tájékoztatóval vagy más, a szóbeli tájékoztatást megerősítő dokumentummal (a továbbiakban együtt: írásbeli tájékoztató) ellátni. (2) Az írásbeli tájékoztatónak az (1) bekezdésben előírtakon felül tartalmaznia kell: a) a 4. § szerinti elállási jog gyakorlásának feltételeit, módját és következményeit, ideértve a 4. § (5) bekezdésében, a 6. §-ban és a 7. § (3) bekezdésében foglaltakat, továbbá azt az esetet is, amikor a fogyasztót az 5. § alapján az elállás joga nem illeti meg; b) a gazdálkodó szervezet azon telephelye (fiókja) vagy egyéb szervezeti egysége címét, ahol a fogyasztó kifogásait érvényesítheti; c) a szavatosság, illetve a jótállás feltételeit, valamint a teljesítést követően igénybe vehető kiegészítő szolgáltatás (alkatrészellátás, javítószolgálat) biztosítását; d) a szerződés megszüntetésének lehetőségét, ha az határozatlan időre szól, vagy tartama az egy évet meghaladja. (3) Az (1)-(2) bekezdésben foglaltak nem alkalmazhatóak távközlő eszköz útján egyetlen alkalommal nyújtott olyan szolgáltatás esetében, amelynek ellenértékét a távközlő eszköz üzemeltetője részére kell megfizetni. A fogyasztót azonban ilyen esetben is tájékoztatni kell a gazdálkodó szervezet (2) bekezdés b) pontjában meghatározott címéről. 4. § (1) A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat. (2) A fogyasztó az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette, szolgáltatás nyújtása esetében pedig, amikor a szerződést megkötötte, feltéve, hogy a gazdálkodó szervezet a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének eleget tett. (3) Ha a gazdálkodó szervezet nem tesz eleget a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének, a fogyasztó az elállás jogát az áru átvételének napjától, szolgáltatás nyújtása esetében pedig a szerződés megkötésének napjától számított három hónapon belül gyakorolhatja. (4) Ha a 3. § szerinti tájékoztatásra a (3) bekezdésben meghatározott három hónapon belül sor kerül, a fogyasztó számára az elállásra nyitva álló nyolc munkanapos határidő attól a naptól kezdődik, amikor a tájékoztatót kézhez kapta. (5) A gazdálkodó szervezet köteles a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni. A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. A gazdálkodó szervezet azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. 5. § A felek eltérő megállapodása hiányában a fogyasztó nem gyakorolhatja a 4. § szerinti elállási jogot a) szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében, ha a nyolc munkanapos elállási határidő lejárta előtt a gazdálkodó szervezet a teljesítést a fogyasztó beleegyezésével megkezdte; b) olyan áru értékesítése, illetve szolgáltatás nyújtása esetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac gazdálkodó szervezet által nem irányítható ingadozásától függ; c) olyan áru értékesítése esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza vagy gyorsan romlandó; d) hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépi szoftver példányára vonatkozó szerződés esetében, ha a csomagolást a fogyasztó felbontotta; e) hírlap, folyóirat és időszaki lap terjesztésére vonatkozó szerződés esetében; f) szerencsejáték-szerződés esetében. 6. § (1) Ha az áru árát vagy a szolgáltatás díját részben vagy egészben a gazdálkodó szervezet által nyújtott kölcsön [Fvtv. 2. § d) pont] fedezi, a fogyasztó 4. § szerinti elállási jogának gyakorlása a fogyasztási kölcsönszerződést is felbontja. (2) A fogyasztó a gazdálkodó szervezetnek a fogyasztási kölcsönszerződés felbontásából eredő kárát nem köteles megtéríteni, és tőle kamat vagy egyéb költség sem követelhető. A gazdálkodó szervezet azonban követelheti a fogyasztótól a kölcsönszerződés megkötéséből eredő kárának megtérítését, feltéve, hogy a kölcsönszerződésben ezt a kár elemeinek és összegszerűségének meghatározásával kifejezetten kikötötte, és a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének eleget tett. (3) Az (1)-(2) bekezdésben foglaltakat kell megfelelően alkalmazni, ha az áru árát vagy a szolgáltatás díját részben vagy egészben harmadik személy által nyújtott fogyasztási kölcsön (a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 1996. évi CXII. törvény 2. számú melléklete III. 5. pont) fedezi, feltéve, hogy a fogyasztási kölcsönszerződés a pénzügyi intézmény és a gazdálkodó szervezet előzetes megállapodásán alapul. A gazdálkodó szervezet köteles a fogyasztó elállásáról a pénzügyi intézményt haladéktalanul értesíteni. 7. § (1) A felek eltérő megállapodása hiányában a gazdálkodó szervezet a fogyasztótól kapott felszólítás kézhezvételétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre. (2) Ha a gazdálkodó szervezet a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a fogyasztót haladéktalanul tájékoztatni, valamint a fogyasztó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése a gazdálkodó szervezetet nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól. (3) Ha a gazdálkodó szervezet a szerződésben meghatározott módon helyettesítő áruval, illetve szolgáltatással teljesít, a 4. § szerinti elállási jog gyakorlása folytán az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a gazdálkodó szervezetet terhelik. A költségek viseléséről, valamint a megfelelően helyettesítő áruval, illetve szolgáltatással történő teljesítésről a gazdálkodó szervezet egyértelműen és pontosan köteles a fogyasztót tájékoztatni. 8. § (1) A gazdálkodó szervezet nem követelhet a fogyasztótól ellenszolgáltatást, ha olyan árut értékesít, illetve olyan szolgáltatást nyújt, amelyet korábban a fogyasztó nem rendelt meg. (2) A fogyasztó nyilatkozatának elmulasztása esetén sem lehet vélelmezni a gazdálkodó szervezet ajánlatának - hallgatólagos - elfogadását. 9. § (1) A fogyasztó kifejezett hozzájárulása szükséges ahhoz, hogy a gazdálkodó szervezet a szerződéskötés céljából automata hívókészüléket, illetve távmásolót (telefaxot) használjon. (2) Ha külön jogszabály eltérően nem rendelkezik, a gazdálkodó szervezet a fogyasztó kifejezett tiltakozásának hiányában használhat olyan, közvetlen kapcsolatot lehetővé tevő távközlő eszközt, amely nem tartozik az (1) bekezdés hatálya alá. 10. § A gazdálkodó szervezetet terheli annak bizonyítása, hogy a rendeletben meghatározott tájékoztatási kötelezettségének eleget tett, a határidők betartására vonatkozó előírásokat megtartotta, valamint a fogyasztó 9. §-ban előírt hozzájárulását beszerezte. 11. § (1) A fogyasztó a rendeletben meghatározott jogáról érvényesen nem mondhat le. (2) A rendeletben foglaltaktól csak a fogyasztó javára lehet eltérni. 12. § (1) Ez a rendelet 1999. március 1-jén lép hatályba, rendelkezéseit csak a hatálybalépését követően kötött szerződésekre kell alkalmazni. (2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a házaló kereskedésről szóló 44/1998. (III. 11.) Korm. rendelet 4. §-ának (1)-(2) bekezdésében a "nyolc napon belül" szövegrész helyébe a "nyolc munkanapon belül" szövegrész lép. (3) Ez a rendelet a Magyar Köztársaság és az Európai Közösségek és azok tagállamai között társulás létesítéséről szóló, Brüsszelben, 1991. december 16-án aláírt Európai Megállapodás tárgykörében, a megállapodást kihirdető 1994. évi I. törvény 3. §-ával összhangban az Európai Parlamentnek és a Tanácsnak a távolban kötött szerződések tekintetében a fogyasztók védelméről szóló 97/7/EK irányelvével összeegyeztethető szabályozást tartalmaz.

« Vissza
Bejelentkezés
Bejelentkezés Regisztráció
Keresés
Webshop
  • Termékek lakossági célra
  • Úszókapu
  • Szárnyaskapu
  • Alkatrészek
  • Motorok, takarító készlet
  • Termékek ipari célra
  • Használt termékek